Początkujący Narwaniec
Witam Wszystkich
Zrobiłem właśnie szlif w mojej Sr i nigdy jeszcze nie docierałem cylka.Chciałbym żebyście udzielili mi kilka dobrych wskazówek.
* Jaki olej;mineralny,syntetyk,ful syntetyk
* Castrol,orlen itp
* Ile km docierac 500-1000km
* Jako robic mieszankę na 1l benzyny
* Jaką prędkością jeździc,stałą czy zmienną
* Jednym słowem nic nie wiem na ten temat a chcę zaj....ście dotrzec cylek;p]
Wszystkim dzięki za dobre słowo i radę :thumbup:
Offline
Wg mnie:
*full syntetyk
*polecam castrol 1 power racing (cos takiego) - cena koło 45zł /1l
*Aluminiowy koło 300-500km, żeliwny trochę więcej.
* ja robiłem standardową 1:50, lecz nie zaszkodzi 1:40
*podobno nie można cały czas jezdzić te 30-50 bo można zamulić cylka. Np po 50-100km możesz dać mu full manete na kilka sekund i spowrotem do normalnej jazdy. NIGDY nie jezdzij w dwie osoby na dotarciu!! pilnuj temperatury
Myślę że chociaż troche pomogłem pozdro.
Offline
Początkujący Narwaniec
No,no pomogłeś sporo ale jeszcze mam dylemat co do ful syntetyka i mineralnego.Dużo ludzi mówi że lepiej na mineralnym a inni na ful syntetyku i nie wiem jaki kupic.Niech jeszcze inni się wypowiedzą//?A i proporcja 1:50 to jest 10ml na 1l wachy//?
Offline
jak na 5l leje się 100ml oleju to podziel na 5 i wychodzi że 20ml na 1litr paliwa. Lej Syntetyka, po mineralnym zbiera się nagar(np na tłoku) i jak wlejesz potem syntetyka to ci to wszystko wypłucze i może doprowadzić do zatarcia. Mineralny olej stosuje się do jednostek które zbliżają się do swojego 'końca'. Powodują że troche przytarty cylinder ma większą kompresje.
Offline
Mam spore doświadczenie w bardzo wyżyłowanych silnikach dwusuwowych (pilarki, wykaszarki)
Silniki te dociera się na pełnych obrotach- wtedy pierścienie sie lepiej układają. ale nie wolno zbytnio grzać maszyny, ale także pracować na niedogrzanym silniku.
Do mieszanki polecam olej Husqvarna XP-
Wysokiej jakości olej syntetyczny.
Dostępny w każdym serwisie z pilarkami/ kosiarkami/ itp. firmy husqvarna.
Offline